среда, 18 февраля 2015 г.

Розробка позакласного заходу
                        
                   

Привітання-звернення до учнів із  нагоди відкриття декади української мови та літератури









Мета заходу: націлити учнів до усвідомленої участі в заходах декади української мови та літератури;  сприяти формуванню національної особистості; виховувати повагу до рідного слова

Учень 1-ий: Увага! Увага! Говорить радіостанція «Ехо ліцею». Ми ведемо       
репортаж із майданчику, на якому відбувається відкриття декади української мови та літератури в Шосткинському навчально-виховному комплексі: спеціалізована школа І-ІІ ступенів ліцей

Учень 2-ий: Декаду в школі відкриваєм,
                     Бо добру звичку всі ми маєм,
                     Щоб мову рідну всім нам знати
                     Й літературу пізнавати,
                     Потрібно в школі про це дбати.

Учень 3-ій:  А наша мова солов’їна – тож Україна!
                     А Україна – це небо блакитне,
                     А в тім небі зірки золоті,
                     Сяють нам з високості привітно
                     Ці два кольори – ніжні й прості.
                     Україна – це жовта пшениця
                     І блакитні волошки в ній.
                     Угорі небозвід оксамитний,
                     А внизу – колосисті поля.
                     Край вітчизняний, край наш привітний –
                     Рідне слово і рідна земля.

Учень 4-ий:  Але не завжди рідне слово звучало на рідній землі.
                      Тож давайте разом пригадаєм,
                       Що ми маєм знати й пам`ятать.
                       Чим ми плачем, мучимось, страждаєм,
                       За що світ нас стане поважать.

Учень 5-ий:  Ви зустрічали слово – ЛІНГВОЦИД?
                     Це слово вбивство, вбивство мови, слова,
                     Біль гноблення народів. Серце, цить!
                     Вершина це потворна двоголова...

Учень 6-ий: Слухайте всі, як нищили слово вкраїнське,
                     Як хотіли поставити на коліна твоїх прадідів,
                     А отже, й тебе!
                     Слухайте всі, й зробіть усе для того,
                     Щоб така загроза ніколи не навис

Над нашою барвінковою,
                     Над нашою малиновою,
                     Над нашою солов’їною мовою.

Учень 7-ий: 1690 рік.  Собор православної церкви засудив книжки  Петра
Могили, Лазара Барановича та інших, наклавши на них прокляття та анафему лише за те, що вони були написані українською мовою.

Учень 8-ий: 1696 рік. Ухвалою сейму у Варшаві українська мова виводиться
                       З офіційного вжитку на українських землях.

Учень 9-ий: 1720 рік. Вийшов указ Петра І про заборону друкувати в Україні      будь-які книжки, крім церковних. Та й ті можна було друкувати лише російським варіантом церковнослов’янської мови.

Учень 10-ий. 1862 рік. Ліквідовано українські недільні школи.

Учень 11-ий. 1863 рік. Циркуляром міністра внутрішніх справ П.Валуєва           заборонено видавати підручники, літературу для народного читання та книжки релігійного змісту українською мовою.

Учень 12-ий. 1876 рік.  Указ Олександра ІІ (ЕМСЬКИЙ УКАЗ) заборонено ввозити з-за кордону будь-які книжки й брошури, писані «малоросійським наріччям», а також друкувати українською мово. Оригінальні твори й переклади, крім історичних памяток, при цьому з неодмінним додержанням російської орфографії.

Учень 1-ий: 1884 рік. Заборона українських театральних вистав.

Учень 2-ий: 1892 рік. Заборона перекладати російські твори українською мовою.

Учень 3-ий: 1938 рік. «Про обов’язкове вивчення російської мови в неросійських школах України»

Учень 4-ий: 1988 рік.  Уряд видав постанову, яка закріпила російську мову в статусі офіційної загальнодержавної мови на теренах тодішньої СРСР.
  Це лише невелика частина численних заборонних документів, спрямованих на нищення української мови.

Учень 5-ий: Та як же нам жити на рідній землі,
                     Щоб люди довіку щасливі були,
                     Щоб мова народна в повазі була,
                     Від роду й до роду між нами жила.
Учень 6-ий: Старайтесь на світі прожити лиш так,
                     Щоб завжди про вас пам’ятали.
                     Про ваше прекрасне і чесне життя
                     Народні пісні розказали.

Учень 7-ий:  Учися, дитино, бо вчитися треба!
                      Учися, голубко, хай розум не спить,
                      Хай серце, і доля, і дух росте в силу,
                      Хай книжка розкрита любові навчить.

Учень 8-ий: Учися, дитино, бо доля не мати,
                     Шукать її треба, сама на прийде;
                     Лиш той її має, той щастя зазнає,
                     Кому розум серцем в голівці зійде.

Учень 9-ий: Учися, дитино, знання ж ті потрібні
                     Твоїй Батьківщині у горі й біді.
                     Найкращий рятунок їй – дітоньки рідні,
                     То як же невдячним лишатись тобі?

Учень 10-ий:  Не цурайся мови, яку чуєш нині,
                        Не згуби, то мова прадідів твоїх,
                        Бо зректися мови, що жила віками,-
                        То забуть народ свій, даль його доріг 


 Учень 11-ий: Торуй ти шляхи через хащі безлюдні,
                        У натовпі йди, пробивайсь до мети,
 Хай будуть надбання незграбні і скудні,
 Та зможеш корисним стать також і ти.

Учень 12-ий:  Тож ми декаду щойно відкриваєм,
                        В Шевченкову країну поспішаєм,
                        Чекають нас і конкурси й розваги –
                        Тож всім бажаєм творчої наснаги.





Комментариев нет:

Отправить комментарий