среда, 18 ноября 2015 г.

.  Профілактика  негативних явищ  в учнівському середовищі через впровадження здоров`язберігаючих технологій у навчально-виховний процес (із досвіду роботи Шосткинського НКВ: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей)
Альтернативою поширенню негативних явищ в учнівському середовищі  є впровадження здоров`язберігаючих технологій у навчально-виховний процес.
      «Здоров’я - не все, але без здоров’я – нічого» - так сказав ще древній Сократ, але й до сьогодні цей афоризм  не втратив своєї актуальності, а навпаки,  через ряд усім відомих причин набуває все більшої злободенності.
      Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей уже досить довгий період  працює над впровадженням здоров'язберігаючих технологій. Зрозуміло, що це досить-таки містке питання, повне вирішення якого потребує певного проміжку часу. Але вже сьогодні ми маємо окремі напрацювання з даного питання.
      Перш за все, ми визначили напрямки, через які можлива реалізація кожної складової здоров’я, і сьогодні працюємо над їх виконанням. (Додаток 1)
 Реалізація фізичної складової здійснюється через:
o   оздоровчу рухливу діяльність (уроки фізичного виховання, фізкультпаузи, динамічні паузи, рухливі ігри, ранкову зарядку тощо);
o   реалізацію проектів:
-                     «Кришталева доріжка» (проведення уроків фізкультури та різноманітних змагань  базі басейну); (Додаток 2)
-                     «Веселі старти» ( змагання для  учнів 2 – 4 кл.)
-                     «Малі олімпійські ігри» ( змагання для  учнів   5– 7 кл.); (Додаток 3)
-                     «День ліцеїста» (традиційне свято для учнів ліцейних 8 – 11 кл., коли дружня ліцейська родина: учні, батьки та вчителі – виходять в урочище Лазарівського лісу і продять там цікаву конкурсну спортивно-розважальну програму); (Додаток 4)
-                     «Піднебесна Україна» (спортивно-туристичний проект, у ході якого група учнів подолала всі найвищі вершини України: Говерлу, Бребенескул, Чорну гору та інші). Нині реалізуються проекти «Перлини України» та «Сім чудес Шосткинщини»; (Додаток 5)
-                     «Я і здорове харчування» (участь учнів 1 – 4 кл. у пілотному проекті «Здорове харчування з Бель», а також в однойменному телепроекті на телеканалі «Телеком-сервіс», де в минулому році учні 8 - А кл. вибороли першість, у нагороду отримавши компютер; нині 8 команд школи   беруть участь у цьому проекті-конкурсі) (Додаток 6)
-                     Лекторій «Твоє здоров`я» (Організація зустрічей  учнів із лікарями ЦРЛ, а також тісна співпраця з «Клінікою, дружньої до молоді»)
Реалізація соціальної складової здійснюється через:
-         сприяння інтересу до навчального матеріалу;
-         створення умов для самовираження учнів;
-         впровадження різноманітних засобів навчання;
-         дотримання правил спілкування на уроках , у сім`ї, у громадських місцях;
-         гуманне ставлення до людей із фізичними вадами.
Реалізація психічної складової здійснюється через
-         сприятливий психологічний клімат на уроці;
-         дотримання учнями позитивного мислення;
-         демонстрацію ненасильницьких засобів спілкування;
-         уміння будувати дружні стосунки з усіма учнями класу;
-         здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок.
       До реалізації цієї складової залучається соціально-психологічна служба «Взаємодія» у складі практичного психолога та соціального педагога, які проводять систему тренінгів з того чи іншого питання. (Додаток 7)
Реалізація духовної складової здійснюється через:
-         усвідомлення життєвих цінностей (через формування громадянської, загальнокультурної компетентностей)
-         уміння сприймати прекрасне (через подорожі у світ природи, проведення екскурсій, відвідання виставок тощо);
-         здатність відповідати за власні вчинки (правове виховання учнів);
-         вироблення навичок самообслуговування, самоврядування (діяльність шкільної демократичної республіки «Співдружність – Ми»). (Додаток 8)
-         формування поглядів щодо здорового способу життя (декади з формування здорового способу життя,  діяльність агітбригади «Альтернатива», проведення флеш-мобів) ;  (Додаток 9)
      Сьогодні ми знаходимося на  шляху пошуків та знахідок у роботі з цього питання і, отже,  прагнемо, щоб наші учні вже сьогодні, а не після сорока, пятдесяти років зрозуміли, що здоров`я – це найбільша цінність, і робимо все для того, щоб наша школа стала територією здоров`я.





Комментариев нет:

Отправить комментарий