. Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі через впровадження
здоров`язберігаючих технологій у навчально-виховний процес (із досвіду роботи Шосткинського
НКВ: спеціалізована школа І-ІІ ступенів-ліцей)
Альтернативою поширенню негативних явищ в
учнівському середовищі є впровадження
здоров`язберігаючих технологій у навчально-виховний процес.
«Здоров’я - не все, але без здоров’я – нічого» - так
сказав ще древній Сократ, але й до сьогодні цей афоризм не втратив своєї актуальності, а
навпаки, через ряд усім відомих причин
набуває все більшої злободенності.
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована
школа І-ІІ ступенів-ліцей уже досить довгий період
працює над впровадженням здоров'язберігаючих
технологій. Зрозуміло, що це
досить-таки містке питання, повне вирішення якого потребує певного проміжку
часу. Але вже сьогодні ми маємо окремі напрацювання з даного питання.
Перш за все, ми визначили напрямки,
через які можлива реалізація кожної складової здоров’я, і сьогодні працюємо над
їх виконанням. (Додаток 1)
Реалізація фізичної складової
здійснюється через:
o
оздоровчу
рухливу діяльність (уроки фізичного виховання, фізкультпаузи, динамічні паузи,
рухливі ігри, ранкову зарядку тощо);
o
реалізацію
проектів:
-
«Кришталева
доріжка» (проведення уроків фізкультури та різноманітних змагань базі басейну); (Додаток 2)
-
«Веселі
старти» ( змагання для учнів 2 – 4 кл.)
-
«Малі
олімпійські ігри» ( змагання для
учнів 5– 7 кл.); (Додаток 3)
-
«День
ліцеїста» (традиційне свято для учнів ліцейних 8 – 11 кл., коли дружня
ліцейська родина: учні, батьки та вчителі – виходять в урочище Лазарівського
лісу і продять там цікаву конкурсну спортивно-розважальну програму); (Додаток
4)
-
«Піднебесна
Україна» (спортивно-туристичний проект, у ході якого група учнів подолала всі
найвищі вершини України: Говерлу, Бребенескул, Чорну гору та інші). Нині
реалізуються проекти «Перлини України» та «Сім чудес Шосткинщини»; (Додаток 5)
-
«Я
і здорове харчування» (участь учнів 1 – 4 кл. у пілотному проекті «Здорове
харчування з Бель», а також в однойменному телепроекті на телеканалі
«Телеком-сервіс», де в минулому році учні 8 - А кл. вибороли першість, у нагороду
отримавши компютер; нині 8 команд школи
беруть участь у цьому проекті-конкурсі) (Додаток 6)
-
Лекторій
«Твоє здоров`я» (Організація зустрічей
учнів із лікарями ЦРЛ, а також тісна співпраця з «Клінікою, дружньої до
молоді»)
Реалізація соціальної складової
здійснюється через:
-
сприяння
інтересу до навчального матеріалу;
-
створення
умов для самовираження учнів;
-
впровадження
різноманітних засобів навчання;
-
дотримання
правил спілкування на уроках , у сім`ї, у громадських місцях;
-
гуманне
ставлення до людей із фізичними вадами.
Реалізація психічної
складової здійснюється через
-
сприятливий
психологічний клімат на уроці;
-
дотримання
учнями позитивного мислення;
-
демонстрацію
ненасильницьких засобів спілкування;
-
уміння
будувати дружні стосунки з усіма учнями класу;
-
здатність
аналізувати наслідки дій шкідливих звичок.
До реалізації цієї складової залучається
соціально-психологічна служба «Взаємодія» у складі практичного психолога та
соціального педагога, які проводять систему тренінгів з того чи іншого питання.
(Додаток 7)
Реалізація
духовної складової здійснюється через:
-
усвідомлення
життєвих цінностей (через формування громадянської, загальнокультурної
компетентностей)
-
уміння
сприймати прекрасне (через подорожі у світ природи, проведення екскурсій,
відвідання виставок тощо);
-
здатність
відповідати за власні вчинки (правове виховання учнів);
-
вироблення
навичок самообслуговування, самоврядування (діяльність шкільної демократичної
республіки «Співдружність – Ми»). (Додаток 8)
-
формування
поглядів щодо здорового способу життя (декади з формування здорового способу
життя, діяльність агітбригади
«Альтернатива», проведення флеш-мобів) ; (Додаток 9)
Сьогодні ми
знаходимося на шляху пошуків та знахідок
у роботі з цього питання і, отже, прагнемо, щоб наші учні вже сьогодні, а не
після сорока, пятдесяти років зрозуміли, що здоров`я – це найбільша цінність, і
робимо все для того, щоб наша школа стала територією здоров`я.
Комментариев нет:
Отправить комментарий